tiistai 9. elokuuta 2011

Mielen tuuletus




Bleiseri; Mark & Spencer
Huivi; Carlson
Paita; Only
Farkut; Topshop, tall-mallisto
Popot; Converse
Hiukset; Tuulen pieksämät

Maanantai oli todellinen maanantai. Tottahan minä ymmärrän, että ihmiset ovat palailleet lomiltaan ja stressiä pukkaa, mutta voisivat nuo asiakkaat muistaa tuon sähköposteja vuosia kiertäneen Olen asiakaspalvelija avautumisen:


"Olen asiakaspalvelija - minulla on vähintään korkeakoulutasoinen tutkinto kirjanpidosta, suhdetoiminnasta, markkinoinnista, liiketoiminnasta, atk:sta ja swahilin kielestä.

Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".

Olen asiakaspalvelija - puhun kaikkia mahdollisia kieliä, olen vieraillut kaikissa mahdollisissa paikoissa ja tavannut kaikki mahdolliset ihmiset.

Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauan ole".

Olen asiakaspalvelija - tottakai, minähän valehtelen, kun sanon, ettei haluamaanne tuotetta ole enää jäljellä erikoishinnalla.

Olen asiakaspalvelija - ei tietenkään ole mitään vaivaa järjestää nopeasti 125 lisätuotetta haluamallasi erikoishinnalla. Ja tottakai minulla on oikeus poistaa alv:t hinnastasi ja antaa -50%:n alennuksia.

Olen asiakaspalvelija - pystyn katsomaan 10 asiakasrekisteriä, hoitamaan 5 tilausta sekä vastaamaan 15 puheluun - kaikki yhtäaikaisesti.

Olen asiakaspalvelija - tiedän tarkalleen, mitä tehdä missäkin tilanteessa käyttämättä ollenkaan rahaa tai sekuntiakaan aikaa.

Olen asiakaspalvelija - olen vastuussa ruokatarjoilusta, liikenneruuhkista, säästä, henkilökohtaisista ongelmistanne ja kansallisesta taloudesta.

Olen asiakaspalvelija - en koskaan loukkaannu, kun olen tehnyt 10 tunnin etsintätyön vai kuullakseni sinun kertovan "ostin sen itse internetistä ja säästin 25 euroa".

Olen asiakaspalvelija - minusta on ihanaa, kun ihmiset tulevat luokseni ja yhtäkkiä olettavat minun tietävän kaikki puhelinnumerot Helsingistä Ivaloon ihan vain päästäni. Tiedän myös kaikkien kilpailijoiden hinnat ja aukioloajat ja muistan ne kaikki, sehän on itsestään selvää.

Olen asiakaspalvelija - sinun ei tarvitse kertoa minulle mitään tuotteita tai nimiä, sillä olen ajatustenlukija ja minulla on jo tilaus valmiina kristallipallossani ennen kuin kerrot minulle mitään.

Minä hymyilen, olen empaattinen, sympaattinen, pahoittelen, mairittelen, hinnoittelen, esiinnyn, laulan, tanssin, steppaan, korjaan printterin ja tietokoneen sekä saan aikaan maailmanrauhan - KOSKA OLEN ASIAKASPALVELIJA"


Mutta totta puhuen  joinain päivinä en osaa suojata mieltäni asiakkaiden mielipahalta ja ne ovat raskaita päiviä. Onneksi on olemassa kaveri Harleyllaan, joka lupautui viemään ajelulle.
Alku alkoi kaaoottisesti; säntäilin ympäri kämppää ja koetin etsiä moottoripyöräajelulle sopivaa takkia. Pääsin taas toteamaan, että semmoinen rento vapaa-ajan takki olisi hyvä olla olemassa, mutta koska sitä ei oluut niin päätin nykäistä jo töissä päälläni olleen pellavajakun niskaani. Tuumailin millaista tuhoa tulisi mikäli tipahtaisin kyydistä ja iskeytyisin kepeissä hepenissäni asfaltiin, mietintä jäi alkutekijöihinsä masentavuudessaan.

Siinä sitten moottoripyörän kyydissä roikkuessa alkoi synkät aatokset kaikota ja viikon aloitus tuntui taas monta astetta paremmalta. Onni on omata kavereita, jotka tarjoavat aikaansa juuri silloin, kun sitä tarvitset :)



4 kommenttia:

  1. :D Ihana tuo "olen asiakaspalvelija"...Hymy korvissa lueskelin :D

    VastaaPoista
  2. Jokus totuus on tarinoita ihmeellisempi ;)

    VastaaPoista
  3. Joy; onneksi rankkojen viikkojen lisäksi on niitä toisiakin ja onneksi minulla on ihania työtovereita joiden kanssa puida asioita ;)

    VastaaPoista